راهنمای تصویری تنظیم جیمیل در دبیرخانه و اتوماسیون اداری یار

۶ بازديد
برای دریافت نامه و اسناد در دبیرخانه و نرم‌افزار اتوماسیون اداری  یار از طریق ایمیل، ابتدا باید یکبار ایمیل مد نظر خود را داخل دبیرخانه یار و از بخش تنظیمات میل سرور تنظیم کنید. اگر ایمیل شما از نوع میل سرور شخصی است، باید اطلاعات خواسته شده مانند آدرس سرور ورودی، خروجی،درگاه، پسورد و… را از شرکت سرویس دهنده  میل سرور دریافت کرده و در فیلدهای مربوطه وارد نمایید. اما اگر ایمیل شما از سرویس دهنده های عمومی مانند جیمیل، یاهو و… می‌باشد باید طبق توضیحات زیر آن را تنظیم نمایید.
 
نحوه تنظیم جیمیل شخصی و سازمانی
برای تنظیم جیمیل شخصی یا سازمانی خود ابتدا باید پسورد مخصوص آن را تنظیم کنید. برای این کار داخل اکانت جیمیل مورد نظر خود لاگین بشوید و روی بخش تنظیمات(setting) و سپس see all setting بزنید تا منو آن باز شود.
تنظیمات جیمیل
همه تنظیمات گوگل
در مرحله بعد تب Forwarding and POP/IMAP را انتخاب کنید تا به منو IMAP access دسترسی داشته باشید. IMAP access را روی گزینه  فعال کردن IMAP بگذارید. سپس تا پایین صفحه اسکرول کرده و گزینه ذخیره تغییرات (save changes) را بزنید تا تغییرات صورت داده شده در اکانت شما اعمال شود.

در مرحله بعدی باید وارد Google account  جیمیل خود شده و گزینه امنیت (security) را انتخاب کنید. میتوانید بصورت مستقیم از داخل جیمیل خود وارد گوگل اکانت  شوید. برای این کار روی عکس پروفایل خود در سمت راست و بالای صفحه بزنید و سپس در منوی باز شده بر روی گزینه مدیریت حساب گوگل (management Google account )بزنید تا به حساب گوگل خود هدایت شوید.




از داخل بخش امنیت (security) فیلد نحوه ورود شما به سیستم گوگل  ( How you sign in to Google) موارد زیر را تکمیل نمایید:
درستی سنجی دو مرحله‌ای (2 step verification)
 شماره تلفن بازیابی (recovery phone)
ایمیل بازیابی (recovery email)

پس از تکمیل موارد بالا مجدد روی گزینه درستی سنجی دو مرحله‌ای که اکنون دارای یک تیک سبز رنگ شده بزنید.


:منبع
https://blog.yar.cloud/%d8%b1%d8%a7%d9%87%d9%86%d9%85%d8%a7%db%8c-%d8%aa%d8%b5%d9%88%db%8c%d8%b1%db%8c-%d8%aa%d9%86%d8%b8%db%8c%d9%85-%d8%ac%db%8c%d9%85%db%8c%d9%84-%d8%af%d8%b1-%d8%af%d8%a8%db%8c%d8%b1%d8%ae%d8%a7%d9%86/
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.